11 november 2010

Räddningsaktionen...

Det händer att renar går ner sig i Luvosselet nedanför våran stuga. På min morgonpromenad får jag syn på en ren som ligger och kämpar i det kalla vattnet....-25 grader!
Jag springer upp till stugan och larmar min man och en renägare i närheten....vi får ut båten och Lars Henrik kastar fast renen och halar in honom. Äventyret gick bra den här gången....renen fick vila ut i ett uppvärmt garage och klarade sig oskadd. Här några bilder som beskriver den dramatiska morgonen, inte tekniskt sett några mästerverk.....men speglar dramariken i det kylslagna landskapet.




8 kommentarer:

  1. Vad bra att gick bra för renen!

    SvaraRadera
  2. Stackars fina renen, vilken tur att du såg honom och att det gick bra med räddningsaktionen!

    SvaraRadera
  3. Tur att du var där just då! Och det är ju inte första gången det hänt, berättade du ifjol. Vem var ägaren?

    SvaraRadera
  4. Tack för era kommentarer, inspirerande att ni vill titta in i min värld......

    SvaraRadera
  5. Riktigt härliggt ser det ut att vara, så fint blir det aldrig här med all slask som nu är här! Toppenljus hade du!

    SvaraRadera
  6. Tack Roland....kul att du tittar in hos mig, jag måste väl erkänna att jag har underbara motiv och spännande ljus häruppe. Det gäller bara att vara på rätt plats vid rätt tid!

    SvaraRadera
  7. fina bilder på det traumatiska för renen, som här kämpade för sitt liv tills den kom i säkerhet upp på fastland igen.... och vidhåller,.. man ska inte vara på isen... ;)

    Mvh Tess

    SvaraRadera
  8. Stackars lilla renen...men en jädrans tur att det gick bra. <3

    SvaraRadera